21.6.16

SYDNEY 2016 : DAY 7

SYDNEY  |  Day 1  |  Day 2  |  Day 3  |  Day 4  |  Day 5  |  Day 6  |  Day 7  |  Video  |

30 MEI - 5 JUN 2016

Balik day! Pepagi ni kluaq ja pintu hotel.. Disambut dengan ujan tak lebat tapi angin punya kuat mcm ribut topan. Bygkan jalan kaki naik bukit.. angin dok tolak kita dari depan. Siksanyehh.. haha xpa kami mmg sejenis manusia gigih skit, sbb ada driver  A'port Shuttle yg jumpa kami tepi jalan tu offer nak hantaq ke a'port, kami tolak.. alasan (naik tren ngan bas free.. haha kedeks lagiii..) Sbb bila ditanya dia brp doler.. 16 doler katanya... ok fine.. sambung jalan ke stesen train dengan jayanya.

Dr stesen train kami ke Bondi Junction n naik bas 400 ke airport.. Menyesal naik basss!!! Katanya limited stop.. Tapi.. masuk segala ceruk tok kun.. Pastu dreba suka main brek.. nak muntah dh aku pagi². Dkt nak sampai a'port jem gila.. Mmg amazing race la.. aku dgn nak termuntah nya.. dok tgk jam. dok berharap jangan la missed flight. aku ada 50 doler ja dalam wallet ni.. mau kena mengemis ni kalau missed flight.. hehe

Sampai airport selamat la kaunter drop beg dok bukak lagi.. Dengan lari sambil heret beg.. tak ingat org blkg dah hahaha.. depa flight kui 130 xpa la.. aku flight 1030.. hahaha. Lps dh drop beg bagai.. Tukang kaunter tu suruh masuk terus la.. Tp sblm tu kena isi departure card pulak.. haihh ostolia ni.. byk cikadak.. aku dh lambat ni.. Pastu masuk dalam, sibbaik la imigresen ngan kastam dia x ramai org sgt. Aku smp lupa ada botoi ayaq penuh dlm beg aku.. kaluit punya pasai.. hmm buang jela aku kata kt kastam tu..

So dh smp depan gate, kapai delay.. sekian.. hehe. Dh la kapal tu lambat sejam. Pastu bila dh boarding, delay lagi sejam sebab angin kuat. Flight yg patut berlepas jam 1030, fly dkt jam 1 gak laa.. Lepas 8 jam kemudian... Smp la kl lambat 2 jam huhuhu.. Flight balik kl 9 mlm.. so 10 mlm dh smp Penang, maka tamatla Amazing race kami.. tp kam blum lagi.. flight dia balik penang 1150 malam.. hahaha. Smp umah teruih sahor n tidoq hehe.. selamat berpuasa naa..

Bye Kings Cross

Last dlm tren Sydney.. babaii

Bye Oz... anda best

Muka bumi Oz

Masih lagi window seat

Nak sampai dah

Video travel kami.. Klik sini

Tips & Bajet Full
  • Hari last nak balik, jangan naik bas.. hehe baik naik tren.. walopun kena airport fee AUD13. apa la sgt drpd ko terlepas flight >.<
  • Ok bajet full kt bwh ni  (bajet aku la.. kami semua 4 org harga tiket flight x sama, bli sendri² n airline lain²) :